Google for Jobs gelanceerd, success or failure?

Google for Jobs gelanceerd, success or failure?

Google’s missie is om mensen te leiden naar de informatie die ze nodig hebben in hun dagelijks leven. Een cruciaal gebied, kan wat aandacht gebruiken: Jobs.

Daarom lanceert Google een nieuw initiatief, Google for Jobs, die een zoekfunctie bevat die miljoenen vacatures van overal op het internet verzamelt en organiseert om hen gemakkelijker vindbaar te maken voor werkzoekenden. Andere bedrijven kunnen die zogeheten ‘Cloud Jobs API’ vervolgens op hun eigen (recruitment)site integreren.

In de komende weken zal Google zoekopdrachten over vacatures openen bovenaan de zoekresultaten. In de VS is dit initiatief al gestart, later zal dit ook in Nederland plaatsvinden. De eerste tests van Google for Jobs bij enkele grote bedrijven leidden al tot bijna 20 procent meer sollicitanten. Wij houden dit uiteraard voor je in de gaten.

Met Google for Jobs kunnen banenjagers de vacatures op onder andere ervaring, loonniveau, werktijden, branche, categorie en locatie verkennen. Google is dan ook vastbesloten passende banen bij de juiste kandidaten te vinden, zei CEO Sundar Pichai tijdens zijn keynote bij de jaarlijkse I / O-conferentie van Google voor softwareontwikkelaars.

Google is zelf niet van plan zelf een vacatureplatform te bouwen. Zij kiezen ervoor om de vacatures van partijen als LinkedIn, Facebook en Monster te doorzoeken. Een belangrijk voordeel wat deze partijen aangeven is dat zij denken dat zij zo meer verkeer kunnen trekken. Het wordt dan ook nog belangrijker om te zorgen dat jouw vacatures goed vindbaar zijn op de juiste zoektermen. Zo kan Google goed bepalen welke vacatures jij aanbiedt en kunnen deze goed worden doorgeplaatst op de diverse platformen. Lees hier ons SEO blog over je jouw vacature vindbaar maakt.

Wil je een compleet overzicht voor een optimale recruitment website? Download dan hier ons whitepaper: https://www.floydhamilton.nl/whitepaper-downloaden/