De Bijenkorf

“Wij zijn ontzettend trots op onze werken bij de Bijenkorf website en het geavanceerde recruitmentsysteem dat daarachter schuil gaat. Floyd & Hamilton maakt dit mogelijk door haar altijd snelle, vakkundige en betrouwbare hulp!”

 

– Monir Modderman, manager recruitment De Bijenkorf

Over de opdrachtgever

Al ruim 145 jaar is Bijenkorf een begrip in Nederland en vindt een uiteenlopende groep bezoekers de weg naar de filialen. Met een exclusief assortiment, spraakmakende marketingacties en bijzondere evenementen onderscheidt De Bijenkorf zich in hun de markt. Het is hun ambitie om het meest verrassende, inspirerende en creatieve warenhuis van de wereld te worden. Hierbij creëren zij voor hun gasten een wereld van inspiratie waarbij ieder bezoek aan één van onze winkels een belevenis is.

 

Probleemstelling

Hoe zet je een vacatureplatform neer dat recht doet aan de premium uitstraling van De Bijenkorf? Hoe geef je kandidaten goed inzicht in het werken bij De Bijenkorf, maar manage je ook direct de verwachtingen door een persoonlijke en objectieve eerste selectie? En hoe richt je het Applicant Tracking Systeem zo in dat ook grote aantallen sollicitaties snel kunnen worden behandeld en klantvriendelijk en efficiënt kunnen worden opgevolgd?

 

Onze oplossing

Een separate recruitmentwebsite met een heldere, open structuur en op de homepage duidelijke calls-to-action. De veelzijdigheid van De Bijenkorf moet direct zichtbaar zijn, onder andere door een duidelijk onderscheid in het werken op het hoofdkantoor en de filialen. Daarnaast moet het eerste gevoel een juiste combinatie zijn van de merken, de locaties en de medewerkers. De vacatures zullen door een goede SEO-structuur ook zelfstandig door zoekmachines worden gevonden en moeten zich dus presenteren als aantrekkelijke en overzichtelijke landingspagina’s. De applicant journey moet soepel en intuïtief zijn en rekening houden met de verschillende wijze en pagina’s waarop sollicitanten op de website zullen landen.

 

De aansluiting met ApplyApp moet gaan zorgen voor een eerste selectie op basis van een functiegericht assessment en de sollicitant de mogelijkheid geven zijn kandidatuur te verrijken met een video-pitch. Een soepele koppeling van de website met ApplyApp en het ATS (WebQube) zal ervoor zorgen dat de recruiters al een volledig dossier van kandidaten krijgen en kan er eenvoudig actie worden ondernomen. Verder in het proces zal ook RAET door middel van een koppeling worden geïntegreerd.

 

Het eindresultaat

Een mooie harmonie van eenvoud en luxe toont zich op de nieuwe website, geeft goed de merkwaarden en de look-and-feel van De Bijenkorf weer en maakt het voor een groeiend aantal websitebezoekers en sollicitanten aantrekkelijk om verder te reizen. De geboden mogelijkheden van het ATS (WebQube) worden evenals de koppeling met AFAS volop gebruikt en zowel de homepage als de vacaturepagina’s worden goed bezocht via zoekmachines. Met ApplyApp kan De Bijenkorf integer en kwalitatief blijven selecteren op het grote aantal sollicitanten.

Live sinds

15 april 2011

Laatste (re)design

11 november 2016

Oplossingen

Recruitmentsite
Applicant Tracking met webQube
Preselectie met ApplyApp

Categorie
Fashion, Retail