Intertoys

“De Intertoys mentaliteit kenmerkt zich door een informele sfeer, klantvriendelijkheid, ambitie, betrokkenheid en gastvrijheid en dit zien we op deze recruitmentsite terug!”

Over de opdrachtgever

Intertoys is met meer dan 300 filialen de grootste speelgoedketen van Nederland, met tevens vestigingen in Duitsland en België. Er zijn thans ca. 180 eigen filialen en ca. 120 franchisenemers die een filiaal hebben onder de naam van Intertoys. Naast een breed en diep assortiment speelgoedartikelen voor kinderen heeft Intertoys een uitgebreide collectie op het gebied van Multimedia en Gifts & Bijoux. Ook voert Intertoys speciale assortimenten op het gebied van school/educatie, creatief en sport.

 

Probleemstelling

Hoe kom je tot een recruitmentsite waar online solliciteren vanuit alle devices mogelijk is en een ATS dat aan de ICT infrastructuur van Intertoys kan worden gekoppeld en een optimale candidate experience oplevert. Om te komen tot een professioneel en up-to-date recruitmentproces is niet alleen nodig dat de vacatures goed worden gepresenteerd en dat het sollicitatieproces zeer kandidaat vriendelijk is ingericht, maar ook dat Intertoys zich goed als werkgever kan presenteren en Employer Branding online goed wordt ondersteund.

 

Onze oplossing

Een separate recruitment website met een heldere, open structuur en op de homepage duidelijke calls-to-action. Een SEO-geoptimaliseerd recruitmentplatform dat direct gekoppeld wordt aan het ATS WebQube. Een goed vindbare vacaturepagina die door Google al snel wordt opgepikt en met een heldere navigatie een soepele kandidaat ervaring creëert. Met alle relevantie informatie op de vacature detailpagina is een goede conversie bewerkstelligd en door middel van het ATS is zowel het beheren van het sollicitatieproces als het beheren van de talentpool een stuk eenvoudiger geworden.

 

Het eindresultaat

Een gebruiksvriendelijke en online vindbare site met een prettige sollicitatie ervaring voor kandidaten, een efficiënt recruitmentsysteem voor de verwerking van de sollicitaties en de juiste Employer Branding. De site is volledig adaptief en dat maakt het gebruik van de recruitmensite ook op de smartphones en tablets makkelijk. Verder is de site volledig geïntegreerd met het Applicant Tracking Systeem, WebQube. Hierin is het onder andere mogelijk om grote hoeveelheden sollicitanten te registreren en verwerken en wordt tijdens een sollicitatie van een sollicitant direct en automatisch getoetst of hij geregistreerd staat in het Waarschuwingsregister van de Stichting Fraude Aanpak Detailhandel. De werving van Intertoys kan hierdoor efficiënt en consequent plaatsvinden met toch een optimale sollicitatie ervaring voor werkzoekenden. Ook de pre-selectietool ApplyApp maakt het integer en efficiënt selecteren van grote aantallen sollicitanten mogelijk.

Live sinds

1 mei 2014

Laatste (re)design

mei 2017

Oplossingen

Recruitmentsite
Applicant Tracking via webQube
Preselectie via ApplyApp

Categorie
Retail