Intertrust Group

“Mooi om te werken aan een internationaal platform waar content en vacatures worden getoond op basis van locatie en doelgroep. Een mooie bijdrage aan onze employer branding en een mooie geoptimaliseerde candidate journey.”

– Jorien Kok, Senior Recruiter Intertrust Nederland

Over de opdrachtgever

Intertrust Group is een toonaangevend wereldwijd trustkantoor en verleent daarnaast een breed scala van gespecialiseerde administratieve diensten aan multinationale ondernemingen, financiële instellingen, alternatieve beleggingsfondsen en particulieren uit alle uithoeken van de wereld. Vandaag werken er 2.400 specialisten vanuit 41 kantoren in 30 landen, waaronder ’s werelds meest belangrijke financiële centra. Daardoor krijg je een wereld van lokale expertise om de doelen van globale klanten te bereiken.

 

Probleemstelling

Hoe bereik je verschillende doelgroepen in verschillende landen vanuit één recruitmentplatform dat benaderbaar is van alle verschillende devices? Dan moet dit ook nog zorgen voor de juiste candidate journey voor alle doelgroepen en moet er een ATS aan gekoppeld worden dat gebruikt kan worden door de vestigingen in 30 landen, waaronder Hong Kong, Singapore, Luxemburg, Nederland, Zwisterland en de Verenigde Staten.

 

Onze oplossing

Een separate recruitment website met een heldere, open structuur en op de homepage duidelijke calls-to-action. Een SEO-geoptimaliseerd recruitmentplatform dat direct gekoppeld wordt aan het ATS WebQube. Een goed vindbare vacaturepagina die door Google al snel wordt opgepikt en met een heldere navigatie een soepele kandidaatervaring creëert. Met alle relevantie informatie op de vacaturedetailpagina is een goede conversie bewerkstelligd en door middel van het ATS is zowel het beheren van het sollicitatieproces als het beheren van de talentpool een stuk eenvoudiger geworden.

 

Het eindresultaat

Door de nieuwe recruitmentsite, met een internationale en zakelijke uitstraling, heeft Intertrust Group de mogelijkheid om vacatures en carrièremogelijkheden duidelijk en vindbaar te presenteren. De recruitmentsite bevat voldoende informatie over Intertrust Group als werkgever, waaronder een bedrijfsfilm, een beschrijving van de verschillende vakgebieden en een groot aantal internationale testimonials. Op de homepage worden, voor de relevantie richting de sollicitant, in eerste instantie alleen de vacatures en testimonials uit de regio van de sollicitant getoond. Bij de vacatures staan duidelijk de contactgegevens van de contactpersonen en is beoogd de sollicitanten te verzekeren van een snelle en prettige sollicitatie-ervaring.

 

Ramses Serno, CEO van Floyd & Hamilton, is tevreden met het nieuwe online platform: “Samen met Intertrust Group hebben we goed nagedacht over hoe we laten zien wat zij als werkgever te bieden hebben, hoe we hun nieuwe branding in het webdesign kunnen verwerken en hoe de cultuur en de sfeer van de veelzijdige organisatie kan worden uitgedragen. Bij dit project was het daarnaast belangrijk om er voor te zorgen dat de recruitmentsite en het ATS aansluiten bij de verschillende landen met eigen werkwijzen en regels” .

Live sinds

3 juni 2014

Laatste (re)design

December 2015

Oplossingen

Recruitmentsite
Applicant Tracking via webQube

Categorie
Financial, Services