Postcode Lottery

““Niet voor niets heeft Floyd & Hamilton opnieuw onze werken bij site gebouwd. Onze eerdere en laatste ervaringen met hen zijn echt heel positief!””

 

– Kim van de Beek, Nationale Postcode Loterij

Over de opdrachtgever

‘Bijdragen aan een schonere en rechtvaardige wereld’. Met dit idee werd in 1989 de Nationale Postcode Loterij opgericht. In 2005 werd de Nationale Postcode Loterij ook in Groot-Brittannië en Zweden opgericht. Het personeel zet zich sindsdien dagelijks met hart en ziel in om deze doelstelling te realiseren. De Nationale Postcode Loterij groeide uit tot de grootste Goede Doelen Loterij in Nederland. Inmiddels maken ook de VriendenLoterij en de BankGiro Loterij deel uit van de organisatie.

 

Probleemstelling

Het beeld van de Nationale Postcode Loterij als werkgever was diffuus. Uiteraard is de organisatie bekend onder een breed publiek, maar dit is veelal van de grote TV-shows of contacten met de lotenverkoop. Hoe zorg je ervoor dat er een reëel en positief beeld van de organisatie als werkgever ontstaat, dat vacatures en doorgroeimogelijkheden duidelijk voor het voetlicht komen en dat al deze informatie ook makkelijk online vindbaar is. Daarnaast moet er een back-office oplossing komen die een Applicant Tracking Systeem goed ondersteunt en een optimale candidate experience oplevert.

 

Onze oplossing

Een separate recruitment website met een heldere, open structuur en op de homepage duidelijke calls-to-action. Een SEO-geoptimaliseerd recruitmentplatform dat direct gekoppeld wordt aan het ATS WebQube. Een goed vindbare vacaturepagina die door Google al snel wordt opgepikt en met een heldere navigatie een soepele kandidaatervaring creëert. Met alle relevante informatie op de vacaturedetailpagina is een goede conversie bewerkstelligd en door middel van het ATS is zowel het beheren van het sollicitatieproces als het beheren van de talentpool een stuk eenvoudiger geworden.

 

Het eindresultaat

Een mooie harmonie van eenvoud en informatie toont zich op de nieuwe website, geeft goed de merkwaarden en de look-and-feel van NPL weer en maakt het voor een groeiend aantal websitebezoekers en sollicitanten aantrekkelijk om verder te reizen. Een goed vindbare en meetbare recruitment website met een heldere navigatie waarbij alle relevante informatie op de vacaturedetailpagina een goede conversie bewerkstelligt. De foto’s geven een beeld van de verschillende functiegroepen en doelgroepen en vooral van de organisatie en het werken bij NPL. De geboden mogelijkheden van het ATS (WebQube) worden volop gebruikt en zowel de overzichtspagina als de vacaturedetailpagina’s worden goed bezocht via zoekmachines.

Live sinds

5 mei 2014

Laatste (re)design

2016

Oplossingen

Recruitmentsite
Applicant Tracking via webQube

Categorie
Charity