z Whitepaper
Recruitment Software en Websites
Ooit begonnen als studentenbedrijf. Nu een webwinkel met meer dan 325 specialistische webshops en 6 fysieke winkels. Sinds de oprichting in 1999 hebben ze maar één doel: klanten blij maken. Ze geven advies met verstand van zaken en hebben een obsessieve focus op klanttevredenheid. Samen werken ze keihard om hun klanten te verwonderen.

The Challenge

Weliswaar won Coolblue in 2016 de prijs voor de beste recruitment website, maar toch zagen wij nog genoeg mogelijkheden voor optimalisatie. De content was zeer aansprekend en des Coolblue’s, maar de mobiele kandidaatervaring was nog lang niet optimaal. Belangrijkste aandachtspunt was dat er vanuit mobiel of tablet niet gesolliciteerd kon worden. De website zelf bevatte veel leuke features, maar was nagenoeg een singlepage website en daarmee niet optimaal voor SEO ingericht.
Lorem ipsum

Homepage

De homepage is cruciaal voor het succes van de recruitmentsite. Op de homepage wordt het employer brand uitgedragen en wordt er kort aangegeven wat er allemaal te vinden is op de site. De recruitmentsite heeft daarnaast ook een heldere navigatie waardoor het een soepele kandidaatervaring creëert.

Vacature overzicht

Je vindt op deze pagina een actueel overzicht van de openstaande vacatures. Door het gebruik van een filter komt de kandidaat snel bij een geschikte vacature. En kan de kandidaat snel door naar de relevante pagina's.

Vacature detail

Met alle relevante informatie op de vacaturedetailpagina is een goede conversie bewerkstelligd. Vacaturedetailpagina’s zijn ingericht als landingspagina’s en worden direct goed door de zoekmachines zoals Google opgepakt.

Contentpagina's

Naast de eerder genoemde pagina's zijn er nog vele informatie en inspiriratiepagina's om de employer branding van de organisatie goed naar voren te laten komen. Deze mooie en creatieve pagina's en de SEO-optimalisatie maken het platform compleet.

1 / 4

The solution

In een coproductie met Coolblue het ontwerpen en bouwen van een geheel nieuw recruitmentplatform, gebouwd op een moderne stack, drietalig en met een interactieve koppeling met Connexys. Op basis van een grondige analyse van de vorige recruitmentsite van Coolblue is een groot aantal verbeteringen doorgevoerd en is de site volledig adaptief. Hierdoor is mobiel solliciteren mogelijk en zeet eenvoudig. De site is naast het Nederlands en Engels nu ook beschikbaar gemaakt in het Frans: https://www.travaillerchezcoolblue.be/

The solution
The result

The result

Een fraai en aanprekend recruitmentplatform. De recruitmentsite heeft een heldere navigatie waardoor het een soepele kandidaatervaring creëert. Met alle relevante informatie op de vacaturedetailpagina is een goede conversie bewerkstelligd. Door middel van de koppeling met Connexys is zowel het beheren van het sollicitatieproces als het beheren van de talentpool eenvoudig voor Coolblue recruiters. Met de volledige adaptieve site kun je op alle devices eenvoudig solliciteren.

Naast de reguliere koppeling met Connexys ten behoeve van het plaatsen van vacatures en het verwerken van sollicitaties, is er nog een uitgebreide koppeling gerealiseerd. Deze koppeling maakt het mogelijk om content met elkaar te verbinden en ook om de landingspagina’s en communicatietemplates persoonlijk te maken.

Alle communicatie-uitingen zijn gericht op de huisstijl en de ‘echte Coolblue’ stijl. Een voorbeeld hiervan het zinnetje in een vacature ‘wat vertel je op een verjaardag dat je doet’. Verder is alles van tekst tot beeld tot video consistent en energiek. Ook biedt de site een aantal interessante extra’s, zoals virtueel door het kantoor lopen, een video bij elke vacature, een visueel weergegeven sollicitatieprocedure en een eenvoudige manier om vragen over een vacature te stellen.

De recruitmentsinte van Coolblue weet overtuigend de beste user experience neer te zetten en biedt in de ogen van werkzoekende de beste sollicitatie-ervaring.
WUAWeb Performance Scan Recruitment 2017