z Whitepaper
Recruitment Sites and Technology
Waar komt de kandidaat binnen op de recruitmentsite en waar komt deze vandaan? Welke ingezette campagnes leiden tot kwalitatieve sollicitaties? Hoe beweegt de bezoeker zich over de site en wat zijn belangrijke pagina's of acties? Wat is succesvol, maar ook wat zijn de obstakels en waar in het sollicitatieformulier haakt een kandidaat af? Hoe en hoe snel verloopt het sollicitatieproces en wat is de uiteindelijke eindstatus?

Wij richten onze recruitmentsites in vanuit onze expertise en best practises. Vervolgens meten we onder andere bovenstaande processen en doelen continu door en krijgen wij zo meer inzicht in de jouw specifieke recruitmentwebsite en haar doelgroep(en). Deze verzamelde data is te zien in het Analyse Dashboard en te filteren en te rapporteren per recruiter, hiring manager, locatie, vakgebied, functiegebied en andere mogelijke organisatieniveaus of specificaties over een specifieke periode, maar ook te vergelijken met een voorgaande periode. Met deze inzichten kunnen wij samen met jullie het recruitment platform en proces continue optimaliseren. Hiermee kan het budget voor campagnes effectiever ingezet worden.

Tijdens de implementatie van de recruitmentsite bepalen we gezamenlijk een meetplan, implementeren deze doelen en zorgen ervoor dat deze data in het dashboard getoond wordt. Maar belangrijker nog, wij zorgen dat de (anonieme) data uit het ATS hieraan gekoppeld wordt zodat de gehele Candidate Journey gemeten kan worden.