Hunkemöller

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 13 landen websites, draait om verleiding, inspiratie en conversie. Net zoals in de winkels. Hunkemöller heeft namelijk als visie dat elke kandidaat die solliciteert, niet alleen maar een kandidaat is maar ook een potentiële klant. Hunkemöller’s wereldwijde strategie is volledig gericht op de “Shero”, waarbij het draait om “being a much-loved, social & inclusive brand” – volledig gericht op het leveren van een worldclass service waar de Shero ook winkelt.

Geïnspireerd door deze Shero strategie heeft Floyd & Hamilton drie belangrijke optimalisaties doorgevoerd zodat het bij Hunkemöller, ook in het recruitmentproces, nu nog meer draait om verleiding, inspiratie en conversie.

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 13 landen websites, draait om verleiding, inspiratie en conversie. Net zoals in de winkels. Hunkemöller heeft namelijk als visie dat elke kandidaat die solliciteert, niet alleen maar een kandidaat is maar ook een potentiële klant. Hunkemöller’s wereldwijde strategie is volledig gericht op de “Shero”, waarbij het draait om “being a much-loved, social & inclusive brand” – volledig gericht op het leveren van een worldclass service waar de Shero ook winkelt.

Chatnavigatie

Op basis van kennis en ervaring weet Hunkemöller dat de Shero liever chat dan telefoneert. Ook wilde Hunkemöller meer fun en inspiratie toevoegen aan de recruitmentsite, aangezien dit het employer brand versterkt. Vanuit die gedachte hebben we gezamenlijk een unieke, interactieve en inspirerende chatnavigatie ontwikkeld waarin elke persoon de juiste candidate experience ervaart met veel fun. Dus zowel leuke en inspirerende filmpjes, foto’s en gifjes maar ook een salariscalculator is onderdeel van deze chatnavigatie. Vooral mobiel is hierdoor een optimale ervaring gecreëerd.

Refer a (S)hero

Hunkemöller medewerkers weten als geen ander wat het werk omvat, kunnen goed de verwachtingen managen en herkennen direct de eigenschappen van een Shero. Waar de meeste referral tooling gericht is op de eigen medewerkers, staat hier de kandidaat centraal. Dus al direct gericht op informatie en inspiratie, waarbij de kandidaat, dankzij dynamische content, uiteindelijk landt op een gepersonaliseerde pagina.

10 sec. on-site solliciteren

Een goede conversie is van groot belang. Daarom hebben we gerealiseerd dat de kandidaat on-site kan solliciteren in plaats van via het externe formulier van Workday. Dit was nog niet in eerder in connectie met Workday door een andere partij succesvol gedaan. Hunkemöller had een 4 pagina’s tellend sollicitatieformulier en dit is ingekort tot het minimaal noodzakelijke. Ook is dit formulier prominent geplaatst

10 sec. on-site solliciteren

Een goede conversie is van groot belang. Daarom hebben we gerealiseerd dat de kandidaat on-site kan solliciteren in plaats van via het externe formulier van Workday. Dit was nog niet in eerder in connectie met Workday door een andere partij succesvol gedaan. Hunkemöller had een 4 pagina’s tellend sollicitatieformulier en dit is ingekort tot het minimaal noodzakelijke. Ook is dit formulier prominent geplaatst

Wij maken brand custom

recruitmentsites met het door

ons ontwikkelde Hamilton CMS

👋🏼.

Interesse?

Floyd & Hamilton

Vliegtuigstraat 6B

1059 CL Amsterdam